Wigura Stanisław

Z Baza horoskopów Polskiego Towarzystwa Astrologicznego
Wersja z dnia 03:17, 12 lis 2015 autorstwa Miroslawczylek (dyskusja | edycje) (Utworzył nową stronę „{{Infobox-zdjecie | image = https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8f/Stanis%C5%82aw_Wigura.png | zrodlo = https://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Stanis%C5%82a...”)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Skocz do: nawigacja, szukaj
Dane Stanisław Wigura
Data urodzenia 09.04.1901, godz. 14:00
Miejscowość Warszawa (52°13\'N 21°00\'E)
Strefa czasowa GMT+1:24
Słońce 19° Barana
Księżyc 19° Strzelca
Ascendent 1° Panny
Horoskop Stanisława Wigury

Biografia

Polski konstruktor lotniczy, inżynier i lotnik, współzałożyciel zespołu konstrukcyjnego RWD, wykładowca Politechniki Warszawskiej. Wraz z pilotem Franciszkiem Żwirką zwyciężył w międzynarodowych zawodach lotniczych Challenge 1932.

Od wczesnej młodości interesował się techniką i lotnictwem, był aktywnym harcerzem 2 Warszawskiej Drużyny Harcerskiej. Był jednym z założycieli Sekcji Lotniczej Koła Mechaników Studentów Politechniki Warszawskiej. Latał w załodze ze Żwirką jako mechanik, w 1929 roku odbyli lot okrężny wokół Europy długości prawie 5000 km na trasie Warszawa-Frankfurt-Paryż-Barcelona-Marsylia-Mediolan-Warszawa. Wspólnie zwyciężyli w I i II Locie Południowo-Zachodniej Polski.


Z szerszą biografią można zapoznać się na Wikipedii

Kluczowe wydarzenia

  • grudzień 1925 - studenci Sekcji Lotniczej Politechniki Warszawskiej (Wigura, Rogalski, Drzewiecki) utworzyli warsztaty Sekcji Lotniczej, w których budowali samoloty. W 1926 Wigura i Rogalski opracowali swój pierwszy samolot WR-1. W 1927 trójka konstruktorów: Rogalski, Wigura i Drzewiecki podjęła stałą współpracę, tworząc zespół konstrukcyjny RWD, nazwany tak od inicjałów założycieli.
  • od 9 sierpnia do 6 września 1929 - razem z porucznikiem-pilotem Stanisławem Żwirko na pierwszym egzemplarzu RWD-2, odbyli lot okrężny wokół Europy długości prawie 5000 km na trasie Warszawa-Frankfurt-Paryż-Barcelona-Marsylia-Mediolan-Warszawa.
  • 25 lipca 1930 - awaria silnika, przymusowe lądowanie w Hiszpanii, wycofanie z zawodów sportowych (Challenge 1930).
  • 12 do 28 sierpnia 1932 - zwycięstwo w Międzynarodowych Zawodach Samolotów Turystycznych (Challenge 1932).
  • 11 września 1932 - zginął w katastrofie lotniczej pod Cierlickiem Górnym koło Cieszyna).

Źródło horoskopu

Dane z aktu urodzenia z wrześniowego numeru More Maiorum. Informację przekazał Wojciech Suchomski. Cstegory:Powód śmierci: wypadek