Wigura Stanisław: Różnice pomiędzy wersjami
(Utworzył nową stronę „{{Infobox-zdjecie | image = https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8f/Stanis%C5%82aw_Wigura.png | zrodlo = https://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Stanis%C5%82a...”) |
|||
Linia 21: | Linia 21: | ||
== Kluczowe wydarzenia == | == Kluczowe wydarzenia == | ||
− | * grudzień 1925 - studenci Sekcji Lotniczej Politechniki Warszawskiej (Wigura, Rogalski, Drzewiecki) utworzyli warsztaty Sekcji Lotniczej, w których budowali samoloty. W 1926 Wigura i Rogalski opracowali swój pierwszy samolot WR-1 | + | * grudzień 1925 - studenci Sekcji Lotniczej Politechniki Warszawskiej (Wigura, Rogalski, Drzewiecki) utworzyli warsztaty Sekcji Lotniczej, w których budowali samoloty. W 1926 Wigura i Rogalski opracowali swój pierwszy samolot WR-1, zaś w 1927 trójka konstruktorów: Rogalski, Wigura i Drzewiecki podjęła stałą współpracę. Stworzyli zespół konstrukcyjny RWD, nazwany tak od inicjałów założycieli. |
* od 9 sierpnia do 6 września 1929 - razem z porucznikiem-pilotem Stanisławem Żwirko na pierwszym egzemplarzu RWD-2, odbyli lot okrężny wokół Europy długości prawie 5000 km na trasie Warszawa-Frankfurt-Paryż-Barcelona-Marsylia-Mediolan-Warszawa. | * od 9 sierpnia do 6 września 1929 - razem z porucznikiem-pilotem Stanisławem Żwirko na pierwszym egzemplarzu RWD-2, odbyli lot okrężny wokół Europy długości prawie 5000 km na trasie Warszawa-Frankfurt-Paryż-Barcelona-Marsylia-Mediolan-Warszawa. | ||
* 25 lipca 1930 - awaria silnika, przymusowe lądowanie w Hiszpanii, wycofanie z zawodów sportowych (Challenge 1930). | * 25 lipca 1930 - awaria silnika, przymusowe lądowanie w Hiszpanii, wycofanie z zawodów sportowych (Challenge 1930). | ||
Linia 28: | Linia 28: | ||
== Źródło horoskopu == | == Źródło horoskopu == | ||
− | Dane z aktu urodzenia z wrześniowego numeru More Maiorum. Informację przekazał [[Wojciech Suchomski]]. | + | Dane z aktu urodzenia z wrześniowego numeru ''More Maiorum''. Informację przekazał [[Wojciech Suchomski]]. |
[[Category:Wykształcenie: Inżynierowie]] | [[Category:Wykształcenie: Inżynierowie]] | ||
Linia 34: | Linia 34: | ||
[[Category:Podróżnicy]] | [[Category:Podróżnicy]] | ||
[[Category:Zmarli poniżej 40 r.ż.]] | [[Category:Zmarli poniżej 40 r.ż.]] | ||
− | [[ | + | [[Category:Powód śmierci: wypadek]] |
+ | [[Category:Faza Księżyca: III kwadra]] | ||
[[Category:Słońce 19° Barana]] | [[Category:Słońce 19° Barana]] | ||
[[Category:Księżyc 19° Strzelca]] | [[Category:Księżyc 19° Strzelca]] | ||
[[Category:Ascendent w Pannie]] | [[Category:Ascendent w Pannie]] | ||
+ | [[Category:Alfabetyczny zbiór danych]] |
Wersja z 03:20, 12 lis 2015
Dane | Stanisław Wigura |
---|---|
Data urodzenia | 09.04.1901, godz. 14:00 |
Miejscowość | Warszawa (52°13\'N 21°00\'E) |
Strefa czasowa | GMT+1:24 |
Słońce | 19° Barana |
Księżyc | 19° Strzelca |
Ascendent | 1° Panny |
Biografia
Polski konstruktor lotniczy, inżynier i lotnik, współzałożyciel zespołu konstrukcyjnego RWD, wykładowca Politechniki Warszawskiej. Wraz z pilotem Franciszkiem Żwirką zwyciężył w międzynarodowych zawodach lotniczych Challenge 1932.
Od wczesnej młodości interesował się techniką i lotnictwem, był aktywnym harcerzem 2 Warszawskiej Drużyny Harcerskiej. Był jednym z założycieli Sekcji Lotniczej Koła Mechaników Studentów Politechniki Warszawskiej. Latał w załodze ze Żwirką jako mechanik, w 1929 roku odbyli lot okrężny wokół Europy długości prawie 5000 km na trasie Warszawa-Frankfurt-Paryż-Barcelona-Marsylia-Mediolan-Warszawa. Wspólnie zwyciężyli w I i II Locie Południowo-Zachodniej Polski.
Z szerszą biografią można zapoznać się na Wikipedii
Kluczowe wydarzenia
- grudzień 1925 - studenci Sekcji Lotniczej Politechniki Warszawskiej (Wigura, Rogalski, Drzewiecki) utworzyli warsztaty Sekcji Lotniczej, w których budowali samoloty. W 1926 Wigura i Rogalski opracowali swój pierwszy samolot WR-1, zaś w 1927 trójka konstruktorów: Rogalski, Wigura i Drzewiecki podjęła stałą współpracę. Stworzyli zespół konstrukcyjny RWD, nazwany tak od inicjałów założycieli.
- od 9 sierpnia do 6 września 1929 - razem z porucznikiem-pilotem Stanisławem Żwirko na pierwszym egzemplarzu RWD-2, odbyli lot okrężny wokół Europy długości prawie 5000 km na trasie Warszawa-Frankfurt-Paryż-Barcelona-Marsylia-Mediolan-Warszawa.
- 25 lipca 1930 - awaria silnika, przymusowe lądowanie w Hiszpanii, wycofanie z zawodów sportowych (Challenge 1930).
- 12 do 28 sierpnia 1932 - zwycięstwo w Międzynarodowych Zawodach Samolotów Turystycznych (Challenge 1932).
- 11 września 1932 - zginął w katastrofie lotniczej pod Cierlickiem Górnym koło Cieszyna).
Źródło horoskopu
Dane z aktu urodzenia z wrześniowego numeru More Maiorum. Informację przekazał Wojciech Suchomski.