Katastrofa lotnicza na Okęciu (1980): Różnice pomiędzy wersjami

Z Baza horoskopów Polskiego Towarzystwa Astrologicznego
Skocz do: nawigacja, szukaj
 
Linia 1: Linia 1:
 
{|align=center
 
{|align=center
| [[Grafika:Katastrofa-Okęcie-1.png|thumb|320px|Horoskop startu samolotu z Nowego Yorku (40°43′N 74°00′W)<br> Data: 13.03.1980, godz. 21:18, GMT -5 <br> Ascendent: 3° Skorpiona]]
+
| [[Grafika:Katastrofa_Okecie_1.png|thumb|320px|Horoskop startu samolotu z Nowego Yorku (40°43′N 74°00′W)<br> Data: 13.03.1980, godz. 21:18, GMT -5 <br> Ascendent: 3° Skorpiona]]
| [[Grafika:Katastrofa-Okęcie-2.png|thumb|320px|Horoskop podczas lądowania pod lotniskiem Okęcie ( 52°11′N 20°56′E)<br> Data: 14.03.1980, godz. 11:12, GMT +1 <br> Ascendent: 17° Raka]]
+
| [[Grafika:Katastrofa_Okecie_2.png|thumb|320px|Horoskop podczas lądowania pod lotniskiem Okęcie ( 52°11′N 20°56′E)<br> Data: 14.03.1980, godz. 11:12, GMT +1 <br> Ascendent: 17° Raka]]
 
|}
 
|}
 
<br clear="all"/>
 
<br clear="all"/>

Aktualna wersja na dzień 13:01, 4 gru 2016

Horoskop startu samolotu z Nowego Yorku (40°43′N 74°00′W)
Data: 13.03.1980, godz. 21:18, GMT -5
Ascendent: 3° Skorpiona
Horoskop podczas lądowania pod lotniskiem Okęcie ( 52°11′N 20°56′E)
Data: 14.03.1980, godz. 11:12, GMT +1
Ascendent: 17° Raka


Opis wydarzenia

Katastrofa lotnicza na Okęciu w 1980 miała miejsce 14 marca 1980 o godzinie 11:15. W pobliżu warszawskiego lotniska Okęcie rozbił się lecący z Nowego Jorku samolot Polskich Linii Lotniczych LOT Ił-62 „Mikołaj Kopernik” (znak rejestracyjny SP-LAA), lot nr 007. Zginęło 77 pasażerów i 10 członków załogi.

W katastrofie zginęli m.in. Anna Jantar, amerykański etnomuzykolog Alan Merriam, 22 członków amatorskiej reprezentacji bokserskiej USA oraz szóstka młodych delegatów z warszawskich uczelni, wracająca z obrad Międzynarodowego Stowarzyszenia Studentów Nauk Ekonomicznych i Handlowych AIESEC.


Przyczyny katastrofy

Wkrótce po katastrofie „Kopernika” powołano specjalną komisję, która miała wyjaśnić przyczyny największej wówczas katastrofy lotniczej w Polsce. Oficjalny komunikat podawał, iż przyczyną pęknięcia były wady materiałowe i technologiczne wału silnika nr 2. Rosjanie odrzucili jednak raport komisji jako niewiarygodny. Dopiero po późniejszej o siedem lat tragedii lotu nr 5055, spowodowanej pęknięciem wału silnika (w tym przypadku powodem nie był karb, a zatarcie łożyska podpory pośredniej wału), Rosjanie bardzo niechętnie zaakceptowali ustalenia komisji.


Z szerszym opisem można zapoznać się na Wikipedii

Źródło horoskopu

Wikipedia [1].